akamchoob logo
پاف چیست؟ معرفی و کاربرد پاف به عنوان اکسسوری چند منظوره مبلمان

پاف چیست؟ معرفی و کاربرد پاف به عنوان اکسسوری چند منظوره مبلمان

استفاده از پاف در طراحی و تزئین مبلمان و اکسسوری‌های خانه در سال‌های اخیر به عنوان یک اکسسوری مدرن و محبوب مورد توجه قرار گرفته و بسیاری مایل هستند از انواع پاف مانند پاف مراکشی، پاف نیمکتی و پاف بالشتی در کنار مبلمان خود استفاده کرده و زیبایی و راحتی دو چندانی به منزل خود ببخشند.

پاف آکام چوب مدل AK 67 4 3

امروزه خانه های ایرانی میزبان انواع پاف برای نشیمن و راحتی و یا حتی تناسب بخشیدن به فضای منزل هستند. پاف چیست و چه کاربردی در اکسسوری مبلمان دارد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم و با انواع آن آشنا می شویم.

تاریخچه پاف

تاریخچه پاف (pouf) به طور کلی و در اصطلاح پاف مبل، بنا به اعتقاد برخی به دوران عثمانی بازمی‌گردد، در آن زمان، قرار دادن پاها بر روی صندلی‌ها یا بالشتک‌های کم‌ارتفاع جنبه راحتی در دورهمی های اشراف مرسوم بود. در زمان قدیم عباراتی مانند “پاف مبل” برای این نوع نشیمن به کار نمی رفت و این کلمه بعدها از زبان لاتین وارد اصطلاحات شد.

image 1

در آن زمان این نوع صندلی‌ها را به عنوان صندلی‌های باریک و بدون پشتی می‌شناختند اما این طرح‌ها ابتدا توسط بافندگان فرش ترکی ایجاد شد و در طول زمان به شکل مدرنی تبدیل شدند و به پاف مبل امروزی تبدیل شدند.


کاربرد پاف در اکسسوری مبلمان

اکسسوری های مختلفی وجود دارند که درکنار مبلمان کاربرد دارند. کاربردهایی مثل زیبایی، راحتی یا مرتب کننده منزل. یکی از این اکسسوری ها، پاف یا مبلمان های پافی هستند که البته گاها به عنوان صندلی پاف نیز شناخته می شوند. پاف ها می توانند به عنوان صندلی های اضافی برای مهمانان یا حتی گاهی به عنوان یک میز برای پذیرایی جایگذاری شوند.

پاف نیمکتی مدل AK 31 90 2

پاف ها معمولا از جنس چوب، فلز یا پلاستیک ساخته می شوند و می توانند با پارچه های مختلفی مانند چرم یا پارچه های مخمل با پایه چوبی استفاده گردند. البته آکام چوب با ترکیب نوآورانه چوب و پارچه سعی کرده تا در کنار یک محصول تزئینی، یک محصول کاربردی هم داشته باشید.

انواع پاف در اکسسوری مبلمان

پاف ها دسته بندی های مختلفی دارند. شامل پاف های بزرگ یا کوچک، مدرن یا کلاسیک، زیبایی یا راحتی می شوند که به طراحی و سبک داخلی اتاق شما بستگی دارد. ما در آکام چوب با تولید سه نوع اصلی پاف دسته بندی نوینی در این زمینه ایجاد کردیم که شامل پاف مراکشی، پاف نیمکتی و پاف بالشتی می باشد.

پاف مراکشی

پاف مدل مراکشی کد AK 93 5

پاف مراکشی از پر طرفدارترین انواع پاف است. با دارا بودن رویه نرم مخملی، طرح پارچه دور متنوع و جذاب با رنگ ماندگار، می تواند تا وزن 200 کیلوگرم را تحمل کند. البته وجود پایه های مقاوم در 4 رنگ چوب افرا، گردویی، سفید و طوسی کمی کار را برای انتخاب سخت کرده. البته این نوع پاف بهترین گزینه برای خانه هایی با فضای کوچک و متوسط است.

پاف نیمکتی

پاف مدل نیمکتی کد 90 AK 22 7

اگر منزل شما فضای کافی برای یک اکسسوری بزرگتر از پاف مراکشی دارد، پاف نیمکتی را از دست ندهید. پاف نیمکتی آکام چوب در دو سایز طولی 90 و 120 سانتی تولید میشوند. پاف های نیمکتی محصولی شیک، مقاوم و کاربردی هستند که با وجود تحمل وزن تا 300 کیلوگرم، نقش نگهدارنده لوازم اضافی منزل را نیز دارند. البته این موارد به جنبه‌ی دکوراتیو و تزئینی پاف های نیمکتی اضافه می کند.

پاف بالشتی

پاف مدل بالشتی کد AK 73 2

پاف بالشتی تقریبا برای هر منزل، هر دکوراسیون و هر فضایی قابل استفاده است. کاربرد پاف بالشتی در دورهمی ها و میهمانی های صمیمی واقعا قابل احساس است. زمانی که شما به یک نشیمن بسیار راحت که حداکثر هماهنگی را با مبلمان، میز عسلی، میز پذیرایی و دیگر اکسسوری شما داشته باشد نیاز داشته باشید، بی شک پاف بالشتی بهترین گزینه پیش روی شماست.

مزایای استفاده از پاف در اکسسوری مبلمان:

استفاده از پاف به عنوان اکسسوری در کنار مبلمان، میتواند هم اقتصادی باشد هم کاربردی و هم دکوراتیو. از این جهت می تواند اقتصادی باشد که شما با کمترین هزینه به تعداد نشیمن های خود اضافه می‌کنید و مشکلی از بابت تعداد میهمانان نخواهید داشت. کاربردی می‌تواند باشد به عنوان نگهدارنده و مرتب کننده محیط از وسایل اضافه. و البته مهم تر از همه شما یک محصول دکوراتیو و تزیینی خواهید داشت که با انتخاب از بین تنوع 21 طرح پارچه و 4 رنگ چوب، جلوه و زیبایی دو چندانی به منزل شما خواهد بخشید.

نحوه استفاده از پاف در تزئین مبلمان:

نحوه استفاده از پاف بسیار بستگی به نوع و طرح مبلمان شما، فضای منزل و نشیمن ، نوع کاربرد و نیاز شما دارد.

با تنوع دسته بندی محصولات پاف آکام چوب، شما میتوانید از بین پاف مراکشی، پاف بالشتی و پاف نیمکتی با توجه به تعداد مهمانان، نوع چیدمان مبلمان و فضایی که در اختیار دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تاثیرات مثبت استفاده از پاف بر فضای داخلی:

مزیت آکام چوب تولید انواع محصولات با طرح پارچه و چوب یکسان است. یعنی شما در صورت دلخواه امکان سفارش انواع اکسسوری مانند انواع پاف به همراه میز عسلی، جلو مبلی و کوسن با یک طرح پارچه و چوب هماهنگ را دارید. همانطور که مشاهده میکنید چنین ترکیبی جلوه بی نظیری را برای منزل شما خلق می کند.


نتیجه گیری:

پاف به عنوان یک عنصر تزئینی جذاب و مورد توجه در دکوراسیون داخلی و طراحی مبلمان و اکسسوری‌های خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های راحتی، کاربردی بودن و جذابیت بصری، مزیت های مهمی در تزئینات داخلی و هماهنگی با مبلمان به کار می‌رود و جلوه‌ی زیبا و شیکی به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. استفاده از پاف در اکسسوری مبلمان به عنوان یک روش مدرن در سالهای اخیر بسیار مورد توجه بوده و به دکوراسیون داخلی جذابیت و جلوه‌ی خاصی می‌بخشد.

80,000
تومان
110,000
تومان
میز تلویزیون مدل AK-95 200
11,480,000 تومان
تومان
میز تلویزیون مدل AK-91
11,480,000 تومان
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *